Suzuki Ignis tekniikka
Igniksen täysin uusi perusrakenne noudattaa Suzukin filosofiaa, missä pyritään parempaan taloudellisuuteen pudottamalla painoa. Runsaalla suurlujuusteräksen käytöllä rakenne on erittäin kevyt mutta samalla jäykkä. Tällä on suuri positiivinen vaikutus sekä Igniksen ajo-ominaisuuksiin että turvallisuuteen.
Vahva rakenne auttaa tekemään Igniksestä myös mukavan, kun melutaso on alhainen, eikä rakenteissa esiinny ylimääräisiä värinöitä tai ääniä. Äänieristys on erittäin tarkkaan harkittu, sillä autosta haluttiin hiljainen lisäämättä ylimääräistä painoa.
AllGrip Auto jokaiseen vuodenaikaan
AllGrip Auton ansiosta kuljettaja on vähemmän altis keli- ja tieolosuhteiden muutoksille mahdollistaen kuljetajan keskittymisen ajamiseen. AllGrip Auto on optimaalinen nelivetojärjestelmä, joka antaa kuljettajalle mielenrauhan niin jokapäiväisessä ajossa kuin ajettaessa liukkailla teillä. Sen viskokytkimen avulla voimaa siirretään automaattisesti takapyörille, kun järjestelmä havaitsee etupyörien menettävän otteen.
LuistonestojärjestelmäJärjestelmä mahdollistaa sujuvan liikkeelle lähdön liukkailla alustoilla. Grip Control -järjestelmä jakaa liukkaalla kelillä voimaa sille tai niille pyörille, joilla on pitoa. |
Uusi Dualjet-bensiinimoottoriSuzuki Igniksen vapaasti hengittävä 1,2-litrainen moottori kehittää 66 kW (90 hv) ja 120 Nm. Voima riittää kevyeen kulkuun, sillä auton omamassa on vain 945 kiloa. Huippunopeudeksi Ignikselle luvataan 165 km/h ja kiihdytys 0-100 km/h onnistuu tehtaan mukaan 11,9 sekunnissa. Yhdistetty kulutus on nelivetoiselle autolle erittäin kohtuullinen viisi litraa sadalla ja hiilidioksidipäästö 114 g/km. Tyyppi: K12C |
Uusi jousitusIgniksen jousituksen suunnittelussa on kiinnitetty huomiota keveyteen. Jousitus vaimentaa tien epätasaisuudet hyvin ja auto tuntuu kevyeltä ja vakaalta ajettavalta. Ignistä varten suunniteltiin uusi jousitus, jossa on edessä joustintuet. Takana on vääntövarsijousitus, johon on nelivetoisessa mallissa lisätty pitkittäistuet |
MäkilähtöavustinMäkilähtö on helppoa mäkilähtöavustimen avulla. Se pitää jarrut päällä kahden sekunnin ajan, kun kuljettaja siirtää jalan jarrulta kaasulle. |
AlamäkihidastinJyrkässä alamäessä alamäkihidastin pitää nopeuden hallinnassa käyttämällä jarruja automaattisesti. Näin kuljettaja voi keskittyä maastoon ja ohjaamiseen. Järjestelmä hidastaa auton nopeutta noin 10 km/h. |
Pieni kääntösädeIgniksen kääntösäde on vain 4,7 m, jolloin se on helppo ajettava ahtailla kaduilla tai parkkihalleissa. 18 cm maavara mahdollistaa mökille pääsyn, vaikka mökkitie olisi huonommassakin kunnossa. |