Tekniikka

Swiftin upea ulkonäkö yhdistyy suorituskykyyn, joka tekee jokaisesta matkasta hauskan ja jännittävän uuden seikkailun. Käytätpä sitä työmatkalla, ostoksilla, viikonloppumatkoilla tai rauhallisilla retkillä, se tarjoaa ajokokemuksen, joka saa sinut innokkaasti takaisin tielle.


Moottori

Swiftin uudessa 1,2-litraisessa bensiinimoottorissa yhdistyvät erinomainen polttoainetehokkuus ja matalilla kierroksilla oleva iso vääntömomentti. Swiftin bensiinimoottori tuottaa 82 hevosvoimaa (61 kW) tehoa ja suurin vääntömomentti on 112 Nm. Swift reagoi nopeasti kaasupolkimen painallukseen ja kiihtyy vikkelästi. Se on myös varustettu useilla edistyneillä ominaisuuksilla, jotka auttavat vähentämään päästöjä.


Vaihteisto

Swiftin 5-vaihteinen manuaalivaihteisto parantaa polttoainetehokkuutta ja tehonsiirtoa välityssuhteella, joka on erityisesti optimoitu vastaamaan moottorin ja voimansiirron suorituskykyominaisuuksia. Lisäksi automaattivaihteiston mukavuutta suosiville kuljettajille on tarjolla portaattomasti säätyvä CVT-automaattivaihteisto.


12V kevythybridijärjestelmä parantaa energiatehokkuutta

Swiftin kevyt ja kompakti 12V kevythybridijärjestelmä heijastaa Suzukin ympäristötietoista lähestymistapaa autosuunnitteluun. Hybridijärjestelmä sisältää kulutuksen pienentämiseksi yhdysrakenteisen käynnistingeneraattorin (ISG) tavallisen laturin sijaan. Yhdysrakenteinen käynnistingeneraattori (ISG) on laturi, jossa on moottoritoiminto. Tämä on optimaalinen hybridijärjestelmä kompaktiin autoon, koska se parantaa polttoainetaloudellisuutta vähentämättä sisä- tai tavaratilaa. Hybridijärjestelmällä on seuraavat kolme toimintoa: jarrutusenergian talteenotto, polttomoottorin sähköavustus ja käynnistysmoottoritoiminto.

Moottorin pysäytysautomatiikka

Auton pysähtyessä moottori sammutetaan, jotta polttoainetta ei kulu turhaan. Laitteiden tarvitsema virta otetaan akuista.


Käynnistysmoottoritoiminto

ISG käynnistää moottorin hiljaisesti ja tasaisesti.


Polttomoottorin sähköavustus

ISG avustaa bensiinimoottoria liikkeellelähdöissä ja kiihdytyksissä polttoainetaloudellisuuden parantamiseksi.

Jarrutusenergian talteenotto

Hidastettaessa ISG kehittää sähköä jarrutusenergiasta ilman polttomoottorin tehoa.


 

 

HEARTECT-alusta

Tasaisesti kaareva runko lisää alustan jäykkyyttä varmistaen Swiftin hyvän ajettavuuden. Lisäksi se parantaa turvallisuutta törmäystilanteessa hajauttamalla törmäysenergiaa tehokkaasti.

 


Etu- ja takajousitus

Swiftin jousitusjärjestelmä tekee ajamisesta mukavaa erinomaisen pidon ja ajovakauden ansiosta. Uudet Teflon™-levyt tukikiinnikkeissä vähentävät kitkaa, mikä parantaa kallistusjäykkyyttä, ohjaustuntumaa ja ajoneuvon asentoa kaarteissa.


 

NELIVETO

AllGrip Auto -nelivetojärjestelmä

Hyvissä olosuhteissa Suzuki Swift on vain etuvetoinen, millä pienennetään kulutusta. AllGrip Auto on automaattinen nelivetojärjestelmä, joka kytkeytyy päälle, kun etupyörältä katoaa pito.  Mikäli etu- ja takapyörien välille syntyy pyörintänopeuseroa, AllGrip Auto alkaa välittömästi siirtää voimaa myös takapyörille, mikä tarjoaa lisäpitoa ajettaessa lumisilla teillä tai muilla liukkailla pinnoilla.